Info til utstillere:

Utstillingen foregår onsdag 4. juni, og har gratis inngang for alle besøkende.
Dagen etter blir Innsiktsteltet transformert til faglig og festlig formål, og du som er utstiller på onsdagen har tilgang til både konferansen og festen torsdagen. Husk å holde av begge dagene!
Din stand
Tema: Byutvikling
Utstillerplassen er ditt utstillingsvindu, og ditt bidrag til å løfte opplevelsen av Innsikt 2025 for de besøkende. Du velger selvsagt ditt eget tema, men det overordnede temaet for Innsikt er "Byutvikling". Vi oppfordrer derfor utstillerne til å tenke på om dere kan bruke deres rolle til å bidra positivt i utviklingen av byen og regionen. Det kan handle om alt fra å bygge kunnskap og stolthet til å gi konkrete bidrag. I 2024 ble Sweco Architects kåret til beste stand da de ga plassen sin til ungdommen, inviterte alle messe-gjestene med i diskusjonen og laget ByLAB. I 2023 vant Los & co samme pris da de laget pop up-tatoveringsstudio med drammenstemaer.
Mulighetene er mange – tenk kreativt rundt din stand! Husk å koble på din samarbeidspartner på kommunikasjon i en tidlig fase. Dersom dere ikke har folk internt eller andre avtaler, kan vår Innsiktspartner Los & Co Drammen bistå med en god partnerpris på idéer til standplass og aktivisering. Ta direkte kontakt for mer info, https://loscodrammen.no/.

Egen markedsføring
Spre ordet i egne kanaler om din deltakelse på INNSIKT! Lag mail-signatur eller SoMe-post – bruk gjerne vår powerpoint-mal og fyll inn egen info: last ned ppt

Du kan også like og dele vårt Facebook-arrangement, eller andre relevante poster som dukker opp i våre SoMe-kanaler.

Plassering

Foreløpig plassering. Justeringer kan forekomme, berørte utstillere vil bli kontaktet.


Mål og spesifikasjoner
Én utstillerplass er 3 x 1,5 m. Alle utstillerplasser har bakvegg, enten i form av teltvegg (solid vegg- eller vinduspanel) eller messevegg (markert i rødt i kartet).

Messevegg:
- Bak plasser i midten av teltet (markert i rødt)
- Høyde: 2,20 m
- Delvis skille til sidemann
- Tåler vanlig tape (må fjernes/vaskes bort dersom den etterlater spor). Kan også bruke maskeringstape under annen tape.

Teltvegg:
- Langs ytterveggene
- Solid vegg eller vinduspanel.
- Høyde: ca 2,95 m
- Tåler vanlig tape (må fjernes/vaskes bort dersom den etterlater spor). Kan også bruke maskeringstape under annen tape.

Bemanning utstillerplass
Onsdag 4. juni kl 10:00 - 17:00 (i annonsert åpningstid). Arrangør er til stede fra kl 8.00 og slipper inn utstillere.

Opp- og nedrigg
Opprigg tirsdag 3. juni kl 11.00 - 20.00.
Nedrigg onsdag 4. juni kl 17.00 - 20.00. Teltet rigges om til konferanse etter Næringsmessen, alt utstyr derfor være fjernet innen fristen 4. juni.
(NB! Egne avtaler for partnere: partnerutstillinger blir stående til programmet er slutt 5. juni. Nedrigg etter festen eller fredag morgen før kl 9.30.)
All innkjøring for rigg skal skje ned fra Haugesgt. Når man er ferdig med varetransporten kjører man ut igjen opp ved Jonas B Gundersen.

Strøm
Arrangør stiller med tilgang på strøm. Ett strømpunkt pr utstiller for lading av pc, tv-skjerm etc. Husk skjøteledning dersom behov. Ta kontakt dersom du har behov for strøm til mer strømkrevende apparater.

Utstyr til stand
Utstiller medbringer selv alt utstyr til egen stand, inkludert møbler.
Trenger du å leie skjermer eller annet teknisk utstyr? Ta gjerne kontakt med vår Innsiktspartner Show Teknikk. Se www.showteknikk.no.
For leie av ståbord, stoler og andre møbler anbefaler vi å kontakte Utleiepartner. Se www.utleiepartner.no.
Priser fra Utleiepartner her (pdf).

Internett
Det er tilgang på trådløs wifi. 

Lunsj
Utstiller sørger selv for lunsj. Vi oppfordrer til å benytte serveringssteder rundt teltet for bestilling av mat. Fri tilgang på kaffe og vann i teltet.

Vakthold
Døgnbemannet vakthold fra opprigg til arrangementet er slutt.

Årets utstiller
Se opp for vår mystery guest! Årets utstiller vinner heder og ære, prisutdeling på Næringsnatten.
Gode tips fra mr. Mystery Guest finner du her: Alle mand på stand (pdf)

Billetter til Byutviklingskonferansen og Næringsnatten
Husk å hente ut dine gratisbilletter innen fristen. Bestill via programsiden, legg inn FRIUTSTILLER i fakturareferansefeltet og vi sikrer at du ikke blir fakturert for billettene som inngår i avtalen.

Vilkår
Reservert utstillerplass er bindende, fakturering skjer fortløpende. Ved avmelding etter 1. mai 2025 faktureres beløpet i sin helhet.

Utendørs utstilling
For bestilling av plasskrevende utstilling utendørs (bil etc), kontakt Tom Wang for vilkår og nærmere avtale. Tom.wang@nfdr.no / tlf 906 31 856.

Spørsmål?
Ta kontakt med arrangementsleder Herborg Børve Rasmussen, herborg.rasmussen@nfdr.no, 911 88 071.

Hovedpartnere

Bane Nor Eiendom
Drammens Tidende
PwC
Å Energi

Partnere

Advokatfirma Olafsen
Axess
DNB
Drammen Havn
Drammen Helsepark
Drammen kommune
Kirkens Bymisjon
Lindbak
Los & Co
NAV Drammen
Norconsult
Showteknikk
Universitetet i Sørøst-Norge
Utleiepartner