Serviceprisen skal inspirere til en mer servicefokusert praksis.
Serviceprisen skal være et samfunnstiltak som anerkjenner utøvelse av god service mot så vel kunder som andre aktuelle brukere.
Næringsforeningen ønsker å trekke frem og hylle de som gjør en ekstra innsats; det være seg i forhold til fysiske løsninger, tilbud av tjenester, organisering eller den daglige praksis som utøves overfor ulike kunder og brukergrupper.
Serviceprisen er et initiativ fra Stian Yttrehus i Steena Auto. Han ønsker økt fokus på service i Drammensregionen og ser serviceprisen som en fin mulighet til å engasjere både enkeltmennesker og virksomheter.
Næringsforeningen vil årlig dele ut to priser, en fagjurypris og en publikumspris.
Sammen med Universitetet i Sørøst-Norge v/ førstelektor i markedsføring og varehandelsledelse, Jan Ivar Fredriksen, og Trond I. Østgaard, samt initiativtaker Stian Yttrehus, har Næringsforeningen laget statutter og kriterier for Serviceprisen.
Serviceprisene vil i 2018 bli delt ut under Næringslivets dag den 27. september.
Publikum og fagjury kan nominere kandidater.
Det utnevnes inntil 10 finalister, hvor fagjuryen kan nominere inntil 30%.
Publikumsprisen deles ut på grunnlag av stemmegiving fra publikum.
Fagjuryprisen deles ut av fagjuryen.