Derfor er investeringer i barna lønnsomt for din bedrift
Kim Noguera Gabrielli, assisterende generalsekretær UNICEF, forteller oss hvordan næringslivspartnere- og investorer kan bidra til konkret endring for barns rettigheter. Han gir oss også eksempler på hvordan UNICEF allerede jobber med store og viktige næringslivspartnere som Telenor og Oljefondet (NBIM). Både fordi det er bra for barna, men også fordi det er bra for selskapenes bunnlinje og reduksjon av risiko.
Næringslivet kan bidra til varig endring, men det krever operasjonalisering av bærekraftsmålene i hver enkelt bedrift. Ved å gjøre verden til et bedre sted for barna, blir den mer bærekraftig på to vis. For barna er selve bærekraften: De er dagens mest sårbare og kan ikke utelates, samtidig som bærer kraften i seg til å endre fremtiden. Barna er bærekraftsagentene og næringslivet er avhengig av dem.
UNICEF Norge har valgt seg ut næringsliv og investorer som særlig viktige målgrupper.