Et tema som er like viktig enten du jobber i en liten eller i en stor virksomhet.
Næringsforeningens Nettverk for ledere inviterer til frokostmøte.
Mange ledere starter i feil ende når de skal utvikle forretningsstrategi for selskapet. Dette medfører at strategiene som utvikles i mange tilfeller ikke er strategier, men forhold som handler om målsettinger, eller det som på strategi-faget kalles operasjonell effektivitet.
Hvorfor er det slik? Når vi vet at selskaper som har definert sine konkurransefortrinn er posisjonert for en høyere lønnsomhet enn gjennomsnittet av konkurrentene? Lønnsomme forretningsstrategier handler i bunn og grunn om å svare på ett spørsmål. Hvilket spørsmål du må stille får du svar på hvis du kommer på frokostseminaret den 11. oktober.
I foredraget vil du få eksempler på strategier fra nasjonale og internasjonale virksomheter, samt god tips for oppstart av strategiarbeid i din virksomhet.
Strategic Consulting Group har også spurt 600 næringslivsledere i Norge om de har definert virksomhetens konkurransefortrinn. Hvordan ser det ut i norsk næringsliv? Og hvor på landsgjennomsnittet ligger virksomhetene i Buskerud? Svarene får du på frokostmøtet den 11. oktober.