Previous Page  15 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 44 Next Page
Page Background

15

Det bekrefter daglig leder for Næringsforeningen i Drammens-

regionen, Hans-Petter Tonum. Strømsgodset har i dag hele 150

samarbeidspartnere, og det er bare næringsforeningen selv som

danner et større nettverk i regionen.

Byens to største nettverk samarbeider for øvrig også om å arran-

gere Møteforum Drammen på Union Scene der mellom 60 og

80 bedrifter samles for å gjennomføre personlige møter.

– Godset er ikke bare en fotballklubb, men en institusjon som

er med på å bygge relasjoner. De næringsdrivende i byen ønsker

å bli indentifisert med Strømsgodset og ser på klubben som en

spennende samarbeidspartner, påpeker Tonum.

SAMMEN FOR DRAMMEN

Drammensklubben har økt budsjettet fra 64 millioner kroner i

2012 til 93,5 millioner kroner i 2016. Det har spesielt vært en

stor økning på budsjettet for bedriftsmarkedet og blant annet så

er lokalene på Marienlyst stadion pusset opp og videreutviklet

for møter, kurs og selskap.

– Vi har drevet med nettverksbygging opp mot næringslivet helt

siden 1998, men aktiviteten har jo økt både i omfang og kvalitet

de siste årene. Og målet vårt er jo det samme som for nærings-

foreningen, nemlig å være med å skape noe positivt i byen og

utvikle Drammen, forteller Strømsgodsets energiske markedssjef

Rune Marthinsen som nylig også fikk realisert drømmen om en

egen statue av SIF-legenden Steinar Pettersen foran Marienlyst

stadion.

– I tillegg må jeg rose Drammen kommune der vi nå har et vel-

dig godt og fruktbart samarbeid, forteller markedssjefen som har

vært selve krumtappen bak klubbens langvarige nettverksbyg-

ging overfor næringslivet. I tillegg er han frontfigur i Godsets eget

band; C-laget og mannen bak tekstene til det som regnes som

to av landets aller beste klubbsanger, nemlig ”Gamle Gress” og

”Godset fra Drammen”.

–-- EN STOR FAMILIE

Strømsgodsets egen merkevare og profil, sportsjef Jostein Flo, er

også svært fornøyd med klubbens stadig viktigere roller i Dram-

mens næringsliv.

– Vi som driver mest med det sportslige er mye tettere på spon-

sorene og samarbeidspartnere enn vi var tidligere. Sponsorer og

investorer er også med på treningsleir og fellessamlinger, og på

mange måter er vi en eneste stor familie som vil Strømsgodsets

og byens beste. Og så må vi jo huske at de strålende sportslige

resultatene er en veldig viktig grunn til at vi også lykkes på mar-

kedssiden. I tillegg til at Rune er kjempeflink da, smiler Flo.

MØTEPLASS

STRØMSGODSET

Strømsgodset har lenge vært Drammens største merkevare, men klubben

har også blitt en veldig viktig møteplass for byens næringsliv.

T

ekst og

foto

: P

er

-J

an

B

rekke

TREFFPUNKT MARIENLYST:

– Strømsgodset har blitt en stadig viktigere møteplass for byen

og regionens næringsliv, forteller daglig leder av Næringsforeningen i Drammensregionen,

Hans-Petter Tonum, her midt mellom to svært sentrale profiler i klubben, sportssjef Jostein Flo

(t.v.) og markedssjef Rune Marthinsen.

MØTEFORUM:

Strømsgodset samarbeider med Næringsforeningen i Drammensregionen og Norsk Møteforum om

«Møteforum Drammen» der lokale bedrifter møtes ansikt til ansikt på Union Scene. Her er Strømsgodsets markedsduo;

Simen Amandus Haug Henriksen (t.v.) og Rune Marthinsen i møte med Bjørn Petter Bjercke (bak t.v.) og Murat

Demirci i Lundalogik AS.

BYUTVIKLING

OG EIENDOM