15
Det bekrefter daglig leder for Næringsforeningen i Drammens-
regionen, Hans-Petter Tonum. Strømsgodset har i dag hele 150
samarbeidspartnere, og det er bare næringsforeningen selv som
danner et større nettverk i regionen.
Byens to største nettverk samarbeider for øvrig også om å arran-
gere Møteforum Drammen på Union Scene der mellom 60 og
80 bedrifter samles for å gjennomføre personlige møter.
– Godset er ikke bare en fotballklubb, men en institusjon som
er med på å bygge relasjoner. De næringsdrivende i byen ønsker
å bli indentifisert med Strømsgodset og ser på klubben som en
spennende samarbeidspartner, påpeker Tonum.
SAMMEN FOR DRAMMEN
Drammensklubben har økt budsjettet fra 64 millioner kroner i
2012 til 93,5 millioner kroner i 2016. Det har spesielt vært en
stor økning på budsjettet for bedriftsmarkedet og blant annet så
er lokalene på Marienlyst stadion pusset opp og videreutviklet
for møter, kurs og selskap.
– Vi har drevet med nettverksbygging opp mot næringslivet helt
siden 1998, men aktiviteten har jo økt både i omfang og kvalitet
de siste årene. Og målet vårt er jo det samme som for nærings-
foreningen, nemlig å være med å skape noe positivt i byen og
utvikle Drammen, forteller Strømsgodsets energiske markedssjef
Rune Marthinsen som nylig også fikk realisert drømmen om en
egen statue av SIF-legenden Steinar Pettersen foran Marienlyst
stadion.
– I tillegg må jeg rose Drammen kommune der vi nå har et vel-
dig godt og fruktbart samarbeid, forteller markedssjefen som har
vært selve krumtappen bak klubbens langvarige nettverksbyg-
ging overfor næringslivet. I tillegg er han frontfigur i Godsets eget
band; C-laget og mannen bak tekstene til det som regnes som
to av landets aller beste klubbsanger, nemlig ”Gamle Gress” og
”Godset fra Drammen”.
–-- EN STOR FAMILIE
Strømsgodsets egen merkevare og profil, sportsjef Jostein Flo, er
også svært fornøyd med klubbens stadig viktigere roller i Dram-
mens næringsliv.
– Vi som driver mest med det sportslige er mye tettere på spon-
sorene og samarbeidspartnere enn vi var tidligere. Sponsorer og
investorer er også med på treningsleir og fellessamlinger, og på
mange måter er vi en eneste stor familie som vil Strømsgodsets
og byens beste. Og så må vi jo huske at de strålende sportslige
resultatene er en veldig viktig grunn til at vi også lykkes på mar-
kedssiden. I tillegg til at Rune er kjempeflink da, smiler Flo.
MØTEPLASS
STRØMSGODSET
Strømsgodset har lenge vært Drammens største merkevare, men klubben
har også blitt en veldig viktig møteplass for byens næringsliv.
T
ekst og
foto
: P
er
-J
an
B
rekke
TREFFPUNKT MARIENLYST:
– Strømsgodset har blitt en stadig viktigere møteplass for byen
og regionens næringsliv, forteller daglig leder av Næringsforeningen i Drammensregionen,
Hans-Petter Tonum, her midt mellom to svært sentrale profiler i klubben, sportssjef Jostein Flo
(t.v.) og markedssjef Rune Marthinsen.
MØTEFORUM:
Strømsgodset samarbeider med Næringsforeningen i Drammensregionen og Norsk Møteforum om
«Møteforum Drammen» der lokale bedrifter møtes ansikt til ansikt på Union Scene. Her er Strømsgodsets markedsduo;
Simen Amandus Haug Henriksen (t.v.) og Rune Marthinsen i møte med Bjørn Petter Bjercke (bak t.v.) og Murat
Demirci i Lundalogik AS.
BYUTVIKLING
OG EIENDOM