

16
NY KONTRAKT:
Hæhre Entreprenør fikk nylig kontrakt på å bygge tofelts E6 fra Kolomoen i Stange og nordover i retning Hamar. Illustrasjon: Nye Veier
– Ja, det er god fremdrift i konsernet og ”bra med
jobb”. Det er en tilfredsstillende situasjon, sier Albert
Hæhre.
Som ett eksempel på dette signerte nylig Betonmast
Hæhre en kontrakt medNye Veier AS på over 1,8milli-
arder kroner. Jobben består i å bygge ny firefelts E6 fra
Kolomoen til Arnkvern. En strekning på 19 kilometer.
Prosjektdirektør Øyvind Moshagen i Nye Veier AS sier
til
bygg.noat Hæhre Entreprenør ble valgt fordi de var
best på fem av seks kriterier; pris, miljøhensyn, helse
og arbeidsmiljø, tekniske løsninger og gjennomføring.
– Det er en svært hyggelig attest. Jeg er veldig stolt av
organisasjonen vår. Det er gøy å se hva vi har fått til så
langt, og hva vi ser ut til å skape fremover, sier Hæhre.
ISACHSEN BESTÅR
I en så stor fusjon som nå er gjort, er det tydelig fokus
på å sikre en god markedskommunikasjon av selska-
pet. Konsernet blir hetende Betonmast Hæhre. Den
velkjente Hæhre-logoen på anleggsmaskinene Den
vil bestå. Det samme gjelder Isachsen-navnet.
– Isachsen-navnet vil fortsatt gjelde. Det er et sterkt
og godt regionalt merkenavn som vi ikke ønsker å
røre. Hva alle de andre delene av konsernet vil hete
konkret, jobbes det med nå, men den prosessen er
ikke landet enda, sier Albert Kristian Hæhre.
TIDLIG PÅ
Anleggsgründeren fra Vikersund har vært i bran-
sjen siden han startet opp alene i 1974. Reisen har
vært lang og tøff. Men Albert Kristian Hæhre er ikke
typen som dveler så mye ved utviklingen og suk-
sessen.
– Du vet, det er små variasjoner fra den ene dagen
til den andre. Men du flytter deg likevel fremover. Det
er først når jeg ser i bakspeilet at jeg ser hvor omfat-
tende denne reisen har vært. Men i det daglige er det
nok for meg å være fullt tilstede i øyeblikket, sier han.
Alberts arbeidsdager starter sjelden senere enn klok-
ken fempåmorgenen. Ofte varer de til 22 på kvelden.
Det er slik han ønsker det – og det er slik han har
levd i årevis. – Jeg savner ingen hobbyer, for å si det
sånn, ler han.
Samfunnsansvaret til selskapet er Hæhre opptatt av,
og det viktigste er HMS.
ALLE SKAL TRYGT HJEM
–Alle våre ansatte skal trygt hjem fra jobb hver dag.
Det er prioritet nummer én. Vi vil fremstå somen solid
og tygg arbeidsplass med forutsigbar fremtid og gode
lønnsbetingelser. Vi føler også et stort ansvar for re-
kruttering – for å ta inn lærlinger, og for å gi unge som
faller utenfor ordinær skolegang en sjanse.
– Jeg vil at vi skal gjøre en ordentlig jobb, og bygge
gode veier med lavest mulig vedlikeholdskostnad. Det
er bra for storsamfunnet i et fremtidsperspektiv, sier
Albert Kristian Hæhre.
13 milliarder i ordrereserve
Betonmast Hæhre har i dag en ordrereserve på over 13 milliarder kroner, og reserven vokser.
T
ekst
: P
er
S
køyen
BETONMAST HÆHRE
• Fusjonert konsern i 2017 bestående
av Betonmast og Hæhre Isachsen
Gruppen.
• Konsernsjef: Jørgen Evensen.
• Ansvarlig for anleggsvirksomheten:
Albert Kristian Hæhre.
• Styreleder: Ole Enger.
• Nylige oppkjøp: Steen & Lund i Lier
og Tronrud Gruppen i Hønefoss.
• Forventet omsetning:
Ti milliarder kroner.
• Antall ansatte: 2.500
• Lokalisert: Vikersund, Nedre Eiker,
Hønefoss, Lier, Billingstad, Oslo,
Göteborg og Stockholm.
• Største eier: Knarten Holding AS
(Albert Kr. Hæhre med familie)
21,31 prosent.
FAKTA
GOD ATTEST:
Prosjektdirektør Øyvind Moshagen i Nye Veier AS valgt Hæhre Entreprenør til fordi de var best på fem av seks kriterier; pris, miljøhensyn,
helse og arbeidsmiljø, tekniske løsninger og gjennomføring. Foto: Per-Jan Brekke