Previous Page  5 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 16 Next Page
Page Background

S TRAT EG I

STRATEGI 2016 – 2019: «PÅLITELIG, EFFEKTIV, PROFESJONELL OG ENGASJERT»

Dette er våre fire utvalgte verdier som ligger til grunn for Næringsforeningens nye strategi.

Visjon: «Drammensregionen skal være et område med suksessrike bedrifter hvor innbyggerne trives i arbeid

og fritid».

I vårt praktiske arbeid for å nå dette målet – vår misjon – heter det: «Utvikle Drammensregionen til en mer

synlig og attraktiv region for næringsetablering og vekst ved påvirkning av rammebetingelser, offentlige

planer og prosesser.

»

Overordnede mål:

• Påvirke viktige samfunnsaktører for å sikre en regional næringslivsutvikling med konkurransekraft, nyskapingsevne

og bærekraft

• Utvikle næringssamarbeidet i regionen gjennom tilrettelegging av arenaer for nettverksbygging; både for næringslivet

og mellom næringsliv og andre samfunnsaktører

• Være talerør og kontaktorgan for Drammensregionens næringsliv og bidra til et positivt omdømme for regionens

bedrifter

• Medvirke til god tilgang på kompetent og riktig arbeidskraft til regionens næringsliv

• Bidra til å utvikle Drammensregionen til en synlig og attraktiv region for næringsetablering og næringsutvikling

Strategier:

1.

Forsterke vårt næringspolitiske arbeid ved påvirkning av prosesser og prosjekter

2.

Samarbeide med regionens seks næringsråd så de preger kommunenes næringspolitikk

3.

Effektivisere samferdselssektoren

4.

Påvirke boligbyggingen for utvikling av gode bomiljøer

5.

Støtte arbeidet med en ny og mer robust regional kommunestruktur

6.

Bidra til kompetanseheving i næringslivet

7.

Etablere og videreføre møteplasser samt tema- og bransjenettverk

8.

Inkludere innvandrere og flyktninger i næringslivet

9.

Utvikle foreningens sekretariats-, forretningsfører- og handelskammertjenester

10. Sikre at miljø og etikk forsterker foreningens omdømme

Næringsforeningen skal ved sitt valg av disse sektorene spisse sitt arbeid. Det skal gi større synlighet og mer målbare

resultater. Strategiene rulleres hvert fjerde år. Det er laget et handlingsprogram bygget på strategiene. Hver medarbeider

har sine oppgaver og konkrete mål nedfelt i en tempoplan. Handlingsprogrammet rulleres årlig.

Foto: Shujah Malik

5