KOMMUNI KAS JON OG S YNL I GGJØR ING
Næringsmagasinet Drammen24
Næringsforeningen gir ut næringslivsmagasinet
Drammen24 seks ganger i året. Magasinets mål er å bidra
til utvikling av næringslivet i Drammensregionen.
Den regionale utgaven fokuserer på utvikling av samarbeid
og fellesskap imellom bransjer og bedrifter i regionen, mens
den nasjonale utgaven handler om å profilere både
Drammen og Drammensregionen utad, og være et
utstillingsvindu for næringslivet i området.
Drammen24 distribueres direkte til kontaktpersoner i
Næringsforeningens medlemsbedrifter og til samtlige
bedrifter i Drammensregionen. Magasinet finnes også i et
stort antall resepsjoner og offentlige møteplasser.
De nasjonale utgavene blir i tillegg distribuert som bilag
til Dagens Næringsliv på Østlandet.
Andre kommunikasjonskanaler
I tillegg til Drammen24 har Næringsforeningen et bredt spekter av kanaler for kommunikasjon. Høy synlighet for å
fremme våre saker er viktig for å oppnå gjennomslag.
Nettstedet
nfdr.noer på mange måter «navet» i vår kommunikasjon med over 260.000 sidevisninger i 2016. Over
100 aktiviteter ble tilbudt, og 140 nyhetssaker ble publisert på siden. Digitalutgaven av Drammen24 legges ut på
nfdr.noog genererer mye trafikk.
Sosiale medier har økt kraftig i betydning de siste årene. Facebook er den største kanalen i utbredelse, og er en
viktig kanal for å nå våre målgrupper. Pr. 31.12.2016 hadde vi 1.630 følgere og en stipulert rekkevidde på 13.600
personer.
Invitasjoner og nyhetsbrev sendes pr. mail til våre 950 medlemsbedrifter – ca. 2.300 mailadresser.
Næringsforeningen ble hyppig omtalt i media i 2016. Det er viktig for vår legitimitet og gjennomslagskraft at vi omtales
i tradisjonelle medier, og vi har fortsatt stort fokus på synlighet her.
1 2