Previous Page  10 / 28 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 28 Next Page
Page Background

10

SYNLIGE:

– Her i bankbutikken

er alle våre produkter gjort synlige

via små plakater som igjen lett kan

kobles opp mot våre selvbetjente

digitale løsninger, forteller banksjef

for personmarkedet i DNB Dram-

men, Petter Aasland.

Det var i oktober i fjor at DNBs avdeling på Bragernes Torg gjen-

åpnet som såkalt bankbutikk. Forandringen i bankens publikums-

område ble nærmest total.

– Det gamle «bank-kontoret» var for gammeldags og bar preg av

å være et kjempestort venterom med mange skranker og tidvis lange

køer. Nå har vi forsøkt å skape en mye mer moderne og behagelig

atmosfære. Her blir du alltid tatt i mot av en kundebehandler ute

på gulvet som spør hva du lurer på eller ønsker å gjøre, og slik får

vi effektivt styrt kundene dit de skal. Dette har også vært med på

å redusere køene, forteller banksjef for personmarkedet i DNB

Drammen, Petter Aasland.

MER ÅPENT

Skrankene er nå erstattet med mer uformelle møteplasser og soner,

ja sågar med både duft og musikk som nye ingredienser.

– Vi har også fått flere drop-in-avlukker. Samtidig er alle våre

produkter gjort synlige via små plakater, som med QR-koder som

igjen lett kan kobles opp mot våre selvbetjente digitale løsninger.

Dessuten bistår vi de som trenger hjelp til å komme seg inn der. På

den måten har vi fått et sterkere samspill mellom det digitale og det

fysiske banktilbudet, forteller banksjefen.

SATSER I DRAMMEN

Det er 21 av DNBs totalt 115 filialer som har innført bankbutikk,

og i Drammen er det også lørdagsåpent og utvidet åpningstid til

18.00 på hverdager. Dette skjer på tross av at 250 millioner av DNBs

kundebesøk i fjor foregikk digitalt, mot bare tre millioner besøk

i filialene. Aasland avviser imidlertid at det er å gå mot strømmen

å modernisere publikumsareal og legge til rette for bedre personlig

kundekontakt.

– Nei, mange kunder ønsker fortsatt å møte oss ansikt til ansikt, og vi

ønsker også å møte kundene personlig. Men samtidig tar vi selvfølge-

lig inn over oss at 250 millioner av DNBs kundebesøk i fjor foregikk

digitalt mot tre millioner besøk i filialene. Vi ser derfor for oss store

endringer når det gjelder antall filialer i DNB, men her i Drammen

ligger vi veldig bra plassert og ønsker å være kraftfullt til stede også

i årene som kommer, forteller banksjef Petter Aasland.

MINDRE KØER MED

BANKBUTIKK

Køene har blitt mindre og omgivelsene langt mer hyggelige etter at DNB i Drammen startet bankbutikk.

T

ekst og

foto

: P

er

-J

an

B

rekke

B A NK OG F I N A NS • B A NK OG F I N A NS • B A NK OG F I N A NS • B A NK OG F I N A NS • B A NK OG F I N A NS • B A NK OG F I N A NS • B A NK