KOMMUNI KAS JON
Næringsmagasinet Drammen24
Næringsforeningen har utgitt Drammen24 - fire ganger i 2015. To regionale og to nasjonale
utgaver. Magasinets mål er å bidra til utvikling av næringslivet i Drammensregionen.
Drammen24 distribueres direkte til kontaktpersoner i Næringsforeningens medlems-
bedrifter og til samtlige bedrifter i Drammensregionen. Magasinet finnes også i et stort
antall resepsjoner og offentlige møteplasser. De nasjonale utgavene blir i tillegg distribuert
som bilag til Dagens Næringsliv på Østlandet.
Næringsforeningen på facebook
Innsikt:
• Vi fikk 571 nye følgere i 2015
• Pr. 31.12.2015 var det 1.295 som fulgte Næringsforeningen
• Over 60% av våre følgere var i aldersgruppen 35-54 år
• 54% av følgerne er kvinner
Næringsforeningen har vært aktive på facebook siden august 2012.
Ny logo, profil og nettsted i 2015
Fusjon og navnendring ble endelig vedtatt på Generalforsamlingen 23. mars 2015.
Logo, profil og nytt nettsted ble lansert 25. august samme år.
Logoens betydning
Figuren i den nye logoen skal symbolisere at vi står
Sammen for vekst
- som også har blitt Næringsforeningens slogan.
Andre viktige elementer i logoen er: Dynamisk - Talerør - Nettverk
www.nfdr.noNytt nettsted hevet Næringsforeningens
kommunikasjon mange hakk i 2015.
Det nye nettstedet har reponsivt design og er
dermed tilpasset PC, mobil og nettbrett.
Trafikk 2015:
• 41 000 unike besøkende
(Unike besøkende er antall nettlesere som har
besøkt nettsiden i perioden fra PC, mobil eller
nettbrett.)
• 160 000 sidevisninger
( Sidevisninger er antall sider som er vist i
perioden.)
1 5