Close
Torsdag 27. oktober 2016 kl. 08:00 - 10:00
Papirbredden, Drammen (HSN)
Registreringsfrist:
00.00.0000
0
Jeg vil gjerne bestille standplass
Forsøk først å finne ditt firma i vår database. Skriv i feltet og søk.
Velg ditt selskap
as
Fant du ikke ditt firma – registrer deg her!
Standplasser
Close
Torsdag 27. oktober 2016 kl. 08:00 - 10:00
Papirbredden, Drammen (HSN)
Registreringsfrist:
25.10.2016 23:00
Jeg vil gjerne delta
Fyll inn feltene og send
meld på
Jeg vil gjerne delta
Student? klikk her
Forsøk først å finne ditt firma i vår database. Skriv i feltet og søk.
Velg ditt selskap
Fant du ikke ditt firma – registrer deg her!
Servering Warning
Kryss av for de som skal delta:
Servering Warning
Close
Torsdag 27. oktober 2016
Papirbredden, Drammen (HSN)
Registreringsfrist:
00.00.0000
Jeg vil gjerne bestille servering
Forsøk først å finne ditt firma i vår database. Skriv i feltet og søk.
Velg ditt selskap
Fant du ikke ditt firma – registrer deg her!
Kryss av for de som skal delta:
Servering Warning
- Studenter kan løse oppgaven!
- Studenter kan løse oppgaven!
Registreringsfristen for påmelding deltagelse er dessverre utløpt
Torsdag 27. oktober 2016 kl. 08:00 - 10:00
Papirbredden, Drammen (HSN)
Registreringsfrist deltagelse: Fristen har utløpt

Ny design for din bedrift?

- Studenter kan løse oppgaven!

Har din bedrift vurdert å hyre en gruppe studenter til å løse designoppgavene?

 

  • Nå har du muligheten til å delta i Studentprosjekt ved HSN i Drammen.
  • Kom på frokostmøtet og se noen designprosjekter som er utviklet for næringslivet.

 

Frist for å søke om å delta på Studentprosjekt er 15. november.



Foto: Designstudent Anna Tran blir veiledet av Professor Wanda Grimsgaard, som er faglig ansvarlig for Studentprosjekt. Foto HSN 2013. 

Program
  • 8.30 Velkommen
  • 8.35 Cecilie Brunsell fra Næringsforeningen presenterer ny identitet for Næringslivets dag, utviklet som et Studentprosjekt våren 2016 av Ane S. Jensen, Kenny Andersen, Eirik Betten og Ida Stjernløw.
  • 8.45 Anne Bjørg Rian, Jordbrukssjef i Øvre og Nedre Eiker presenterer ny identitet for Egertorget Matfestival, utviklet som et Studentprosjekt våren 2016 av Filip Andersen, Christina Bjørke, Kaja M. Spjelkavik og Karoline Ådnanes.
  • 9.00 Et Studentprosjekt for Salto treningssenter fra 2016, presenteres av studentene er Ingrid Fredriksen, Hermann Andreassen, Anna Helena Hardanger, Ingrid Hagelund.
  • 9.20 Ann-Mari Amundsen, kommunikasjonsansvarlig for Svelvik kommune, vil fortelle hvordan omdømmeprosjektet for Svelvik kommune, som en studentgruppe utviklet i 2014, har dannet fundament for en videre prosess med et profesjonelt kommunikasjonsbyrå.
  • 9.35 En gruppe 2. årsstudenter viser hvordan de gjorde en brukertest i forbindelse med utvikling av pakningsdesign for peanøtter, og utviklet en helt ny genial løsning.
  • 9.45 Wanda Grimsgaard, professor ved Høgskolen i Sørøst-Norge, forklarer hva Studentprosjekt går ut på, og det blir mulig å stille spørsmål. 
Dette er Studentprosjekt
Studentprosjekt er et avgangsprosjekt for 3. års Bachelorstudenter på studiet for visuell kommunikasjon, der de arbeider med et reelt designoppdrag for en bedrift, en organisasjon eller et utviklingsprosjekt. Studentprosjektet utføres i perioden fra januar til mai hvert år, og er et praktisk og teoretisk prosjektarbeid som gjennomføres i team på 3-4 studenter i samarbeid med oppdragsgiver. Gjennom prosjektarbeidet skal den enkelte student få prøve ut kunnskaper og ferdigheter som er ervervet gjennom studiet i visuell kommunikasjon. Sentralt i studiet står fagområdene grafisk design, strategisk design, webdesign og markedsføring.

Studentene har gjennom studiet tilegnet seg kunnskap og ferdigheter i utvikling av strategisk- og markedsrettet design som gjør dem egnet til å løse reelle designoppdrag, som f.eks. emballasjedesign, bedriftsprofilering, magasindesign, design for web, sosiale medier og responsive design. Studentene har lært seg å forstå og lede hele designprosesser, som inkluderer strategi, design og produksjon. Utvikling av markeds-og medieplan og kommunikasjonsstrategi, samt kunnskap om merkebygging inngår i studentens teoretiske kunnskapsplattform. Studentoppdrag skal gi studenten mulighet til å praktisere som grafisk designer i et realistisk samarbeid med en oppdragsgiver og medstudenter.