Næringsforeningens Nettverk for ledere inviterer til frokostmøte:
Mediene setter dagsordenen, opptrer frie og uavhengige og kan oppfattes som en god mulighet og/eller en krevende utfordring for bedriftene. Å takle mediene, er en lederoppgave.
Er det viktig for bedriften å være synlig i mediene, og hvordan er det mulig å oppnå oppmerksomhet om de gode sakene? Hvordan bør lederen opptre når mediene gir bedriften uønsket oppmerksomhet?
Daglig leder og partner i Godt Sagt kommunikasjon, Hans Arne Odde, er rådgiver for ledere i næringsliv og offentlig virksomhet om hvordan de bør opptre i møter med journalistene. Administrerende direktør i Vestaksen Eiendom, Morten Hotvedt, har tro på en tydelig og offensiv mediestrategi.
På ledernettverkets frokostmøte onsdag 1. februar gir de to innblikk i utfordringer og muligheter i møte med mediene, samt viser eksempler på mediehåndtering.